مکانهای تاریخی معروف در استانبول
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

مکانهای تاریخی معروف در استانبول

 

 کاخ چراغان استانبول

کاخ چراغان استانبول از قصرهای پیشین عثمانی است که در تنگه خلیج بنا شده است جایی که بهترین و مناسب ترین مکان برای ساخت قصر و کاخ بزرگان به شمار می رفت. این کاخ در ساحل اروپایی بسفر در میان محله‌های بشیکتاش و اورتاکوی استانبول واقع شده است.در تور استانبول تعطیلات بهار 95 به دیدن این کاخ بروید. این کاخ به دستور سلطان عبدالعزیز و توسط معمارهنرمند سرکیس ، در سال  1871 میلادی ساخته شد. کاخ چراغان استانبول از معماری بسیار زیبا و منحصر به فردی برخوردار بود و قدمتی تاریخی دارد که  با چوب ، سنگ های مرمر ، ستون های حجاری شده ، فرش هایی نفیس و مبلمانی که در ساخت آن از  آب طلا و صدف استفاده شده  و با درهای معبد گونه طراحی و تزیین شده. متاسفانه این بنای باشکوه در سال 1910سوخت و تا مدت ها بعد به ویرانه ای تبدیل شده بود.این بنا در تور استانبول نوروز 95 بسیار بازدید دارد. در نهایت پس از تعمیرات و رسیدگی به ساختمان این کاخ مجلل و افزودن تاسیساتی خاص ، این کاخ به هتلی 5 ستاره تبدیل گشت و امروزه علاقه مندان به بناهای تاریخی و گردشگران تور استانبول از آن بسیار استقبال می نمایند .

 

مسجد رستم پاشا در استانبول از جاذبه های تاریخی معروف تور استانبول در سال 1561 به دستور رستم پاشا صدر اعظم قانونی و توسط معمار سینان ساخته شده است . با توجه به اینکه اراضی منطقه امین اونو هم مرکز تجاری و هم گود بود معمار سینان در زیر این مسجد مخازن و دکانهایی ساخته است .در تور لحظه آخری استانبول به دیدار این مسجد بروید. ارزش اصلی مسجد ناشی از نقوش گلهایی مانند میخک ، مینا ، لاله ، رز و زنبق بعنوان نمونه بسیار زیبایی از چینی کاری از نیک در قرن 16 هم در دیوارهای شبستان ورودی و هم در ستونهای پافیلی داخلی است . این چینی کاریها که جزو آثار هنری بسیار ظریف است در بین زیباترین نمونه های دوران کلاسیک قرار دارد . این مسجد همانند یک موزه چینی کاری می باشد. این مسجد از سوی اسمه خان سلطان دختر سلطان سلیم سوم و به یادبود شوهرش صدر اعظم محمد پاشا در سال 1671 و توسط معمار سینان ساخته شده است .در تور استانبول 95 این مسجد را فراموش نکنید. داخل مسجد و تا دامنه گنبد با زیباترین چینی های آن تزئین یافته است . کلاهک منبر نیز از جنس چینی است. 

 





:: موضوعات مرتبط: تور استانبول , ,
:: برچسب‌ها: مکانهای تاریخی معروف در استانبول,دیدنی های استانبول , جاذبه های گردشگری استانبول , جاذبه های توریستی استانبول , بهترین جاذبه های توریستی استانبول ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : mary
ت : شنبه 8 اسفند 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی